Monday, July 4, 2011

Nak TIDOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!



سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ
Dengan nama Allah yg Maha pengasih lagi Maha Penyayang

2 PAPER LEFT TO GO...
TO ALL MY FELLOW READERS,I'M BEGGING YOU PLEZZZZZ
PRAY FOR MY SUCCESS...
I WANNA GO HOME SO MUCH

sedapnya dye tido

seriously,tidur memang tak pernah cukup even tidur 12 jam but lately
tidur jam 10 mlm bgn jam 2 pg sebab nak latih diri puasa dekat mesir
Almaklumlah subuh dekat mesir ne memang awal giler
so,tido just 4 jam je ke sehari???
hehehe...No lah,of course lah NOOO
Saya ne kaki bantal
letak je kepala atas bantal konfom tidur...

tp bila musim exam ne terpaksa 'limit' kan waktu tidur
bila ngantuk time study,aku selalu pujuk mata ni
''mata jap lagi abes exam,pastu tido tak bangun2 pown takpe''
tp kalo ngantuk jgak neyhlah ubatnya

minyak angin dan inhaler...suka sgt sebab benda ni berangin

but,bila baca ada satu buku ni,terasa hmmm
ni benda yang aku suka giler buat
Rasulullah bersabda;

''Janganlah engkau membunuh hati dengan banyak makan dan tidur.
Sesungguhnya hati akan mati bagaikan tanaman jika bergenang dalam air''

Diceritakan sebuah kisah Nabi Yahya A.S
Dia melihat iblis membawa beberapa tali.Kemudian dia bertanya,''Apa itu?''
Iblis menjawab ''Inilah syahwat.Dengan ini aku mengikat anak cucu adam.
Nabi Yahya bertanya lagi,''pernahkah kau mengikatku dengan itu
Iblis menjawab,"tidak,kecuali satu malam engkau makan sampai kekenyangan dan aku memberatkan kau utk solat.
kemudian Nabi Yahya berkata,''sesungguhnya setelah kejadian itu aku tidak pernah makan sehingga kenyang''

hence,

banyak makan=banyak tidur=kurang beribadah=lalai dengan nikmat dunia=?????
syurga or neraka?
p/s:
Bagaimana dengan orang yang tidak pernah lapar lalu mengharapkan kemanisan dalam beribadah?






2 comments:

  1. cmne nk tahan dr tido??
    =_=''

    ReplyDelete
  2. hahaha...kurangkan mkn...ceyt aq pown kuat tido nk nasehatkan org plak :p

    ReplyDelete