Monday, July 25, 2011

stadistadistadistadistadi

سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ
Dengan nama Allah yg Maha pengasih lagi Maha Penyayang

first of all izaiyik?
ecece,minah ni nak cakap arab plak dah...hehe
bisarohah,ana arifa kallim arabiyyah syuwaiyyah2 bass
hehehe
hancur abes bahasa arab,hhmm
dah masuk tahun kedua duduk kat mesir tapi cakap arab tak pass2 lagi
hari tu call mama
me:mama,kenapa papa suruh kami semua balik ma?
mama:sebab papa rasa anaknya makin sikit
me:hahaha,mama?mama mau aku balek?
mama:kalau mama,mama ndak mau dolly blek(saat mama cakap ni air mata pown jatuh dgn derasnya)
me:owh,kenapa ma?mama ndak sukak aku blekka?
mama:bukan,next year InsyaALLAH,mama mau dtg sn..ko stay jaklah di mesir belajar bahasa arab ni suda lm tinggal sn pown ndak pandai cakap arab

hmm...
semalam aku pegi antar karpet,
tiba2 aku ternampak budak kecik jatuh
agak teruk jugak ar
aku pegi tolong
pastu,aku nak tanya budak tu

'adik,okay tak'

I just want to say it but I didn't know the word
suddenly,this word come out of my mouth

'daijobu'=are you ok(in japan)

ni pengaruh tgk cerita jepun banyak sangat...hahaha
so,aku amek inisiatif untuk belajar arab jugak mulai hari ini
pray for me
hahaha
okay,ni ada laman web best kalo nak blajar arab amiyyah
may it works for you too
p/s:
Nabi SAW bersabda yang bermaksud:
''Dua nikmat yang selalu diabaikan oleh ramai manusia iaitu kesihatan dan masa lapang.'' (riwayat Imam Bukhari)


2 comments:

  1. wah!kawan aku ke nih?
    hehe.gurau je
    bagus2 :)
    asal blog ko kaler mcm org berkabung je.
    gurau lagi..
    lalala :P

    ReplyDelete
  2. haha..byk ar ko..mn de berkabng..lawa je aq rs

    ReplyDelete