Saturday, March 24, 2012

L.I.F.E


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Dengan nama Allah yg Maha Pengasih lagi Penyayang


UJIAN
hari khamis hari tu,result mid-sem exam released..
result aku,hmm..
agaklah jgak teruk
I was very sad,
like suddenly the earth is crushing on me.

then,my housemate Farhana said this nice advise to me
''Andi,mid-sem ni ibarat secebis kain dan exam final itu ibarat sehelai baju yang berlubang,
so,kita perlukan secebis kain itu untuk menutup bahagian yg berlubang dekat
baju tu...
eventhough kita cemerlang dalam mid-sem,
secebis kain itu takkan cukup untuk menutupi badan kita
tapi
kalau kita cemerlang final nanti,
kita ada sehelai baju yang bole menutup badan kita walaupun berlubang
tapi kita still bole jahit tanpa secebis kain tadi,betul tak?"

...senyum tak perlu kata apa-apa...

but yet,sedih tu tetap adalah kan.
then,mira my dearest roomate balek dr training basketball
and then she found out that her handphone is stolen
pity her...
on that time I realised that
Allah itu menguji hambanya dengan ujian yang berbeza-beza
maybe,Allah uji aku dengan result yg not-so-good dan Allah uji Mira dengan kehilangan handphone but as long as we believe

"Allah tidak membebani seseorang kecuali menurut kemampuannya..."
(Q.S. Al-Baqarah 286)

moga diberi kekuatan buat Mira
~Amin~





Anak Ayam


I'm an Animal-lover
aku sangat suka binatang
dalam adik-beradik,aku,Aiman dan Azam memang sangat suka binatang
pernah dulu kitaorang tiga beradik panjat tangki air semata-mata nak selamatkan kucing yang pandai panjat tangki tapi tak pandai turun..hahaha

Hari khamis hari tu kelas habis awal
dalam jam 9:30 pagi kelas dah abes
aku pun pergilah pasar,shopping buah
I'M A FRUITS LOVER
abes 20 L.E for fruits only (buah-buahan kat mesir sgt murah okay (^_^)
on my way back home
aku terjumpa pakcik jual anak ayam
COMEL..I just can't get enough of their cuteness
then,aku pown tanyalah harga
segenih satu..Fullamak,MURAH!!!!!!!!!!!!!
SO,AKU BELI LIMA
muahaha (tanpa berfikir panjang)
pastu s'kang ni anak ayam tu dah tumbuh kepak
cepat giler dorang besar...
fine..aku bingung..aku perlukan reban ayam..
mana nak cari..
dah timbul satu masalah plak
nak bagi orang,sayang..
nak simpan...
tempat lak takde...
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa (=_=)'




DIET


By the way,rumah kami sume orang dah start diet
except Diyah..
sume nak jadi slim macam Lisa Surihani..muahaha
leyh dapat suami hensem dan kaya macam Yusry
*kidding*

p/s:"Ada tiga perkara yang termasuk kebajikan, iaitu merahsiakan keluhan, merahsiakan musibah dan merahsiakan sedekah (yang kita keluarkan)."
Riwayat al-Tabrani

No comments:

Post a Comment