Monday, September 24, 2012

Ikan OH Ikan


سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ
Dengan nama Allah yg Maha pengasih lagi Maha Penyayang

dulu,kalau mama masak ikan,
akulah orang first yg duduk di meja makan,
tapi sejak termakan ikan buruk+jaket dekat asrama
sriusly,aku fobia makan ikan
bau hanyir ikan tu masih segar di ingatan

walaupun aku tak suka makan ikan
tapi aku suka masak ikan
like seriusly???
yups,sebab kalau aku masak ikan for sure aku tak makan
dan...
tidak akan berlaku penambahan berat ke atas aku
muahahaha

as for you,my dear BFF,I prepare this for you,
manalah tau hatimu terbuka mau masak makanan ni kan..

1.FISH CURRY RECIPE 
bahan2:
-2 ulas bawang merah & bawang putih(ditumbuk lumat)
-ikan
-kari
-daun kari
-minyak bijan
-minyak masak
-susu cair
-sos tiram
-tomato

cara2:
1.panaskan minyak then tumis bawang sehingga naik bau
2.masukkan susu cair,kari,sos tiram,daun kari,minyak bijan,panaskan dengan api sederhana sehingga mendidih
3.masukkan ikan dan reneh sampai ikan masak,sebelum angkat masukkan tomato
4.hidang

see...I told u this is easy


2.SWEET AND SOUR
recipe???malas mau taip..cepat2 on skype,my holiday is really going to meet its end..

 

p/s:there's never a failure,it is just another lesson :)



2 comments:

  1. maaf kerana berbuat demikian..ariah,kalo ada tiket murah pi tmpt mu bgtau..aq tgh save2 duit ni

    ReplyDelete