Friday, November 12, 2010

Musibah buat yg lain,Iktibar buat diri sendiri

Rasanye br je dua tiga hari lepas blog-walking pastu baca post ''ROOmMATE SY DILANGGAR TREMCO''...okey,fine.bukan roomate aku pown.so,x kesa sgt

tp pastu kalo nampak tremco memang seram sejuk nak lintas jalan,
dlm hati slalu terdetik,kalo aku kna langgar dek tremco besi,comfirm WASALAM ar

malang itu memang tidak berbau kankankan..
utk housemate kiteorg yg tersyg,Farhana and Diyah,moga cepat sembuh~!





aku x de ditempat kejadian.so,cerita sbenar hanya yg aku dgr dr mulut mangsa.
mangsa pertama Mardhiyah Hilmi,19 dan mangsa kedua Farhana Ismail,19(lg brapa bln nak msuk 20) hakhakhak...
Menurut mangsa,mereka dilanggar ketika sedang melintas oleh sebuah motor berkuasa tinggi ala-ala motor Harley gitu.Sedang motor menghampiri mereka,seolah-olah saraf2 mereka tidak lagi berfungsi kerana mereka seakan-akan meredhakan shj diri mereka dilanggar.Dalam hati farhana terdetik,''owh br aku faham kenapa org kna langgar dlm drama korea mcm reda je kna langgar''..ayat yg x bley bla fana
okey,,,mungkin ini adalah musibah buat mereka tp peringatan buat yg lain.Walaupun dorang x ar teruk mn but then nikmat jln dgn laju dah kna tarik kjap oleh Allah.

'' INNALILLAHI WAINNALILLAH HI ROJIUN. From Allah he comes, to Allah he returns'''

p/s:hati2 ketika melintas,oke~!

No comments:

Post a Comment