Sunday, August 16, 2009

Aku dan Si Dia

Kisah ini bukanlah rekaan semata-mata tapi sebuah realiti hidup di dunia yang fana ini,,,

Aku dan dia mungkin ditakdirkan menjadi sahabat yang tak akan ada galang gantinya,,,Aku masih ingat ketika itu,,,ketika aku dicemuh oleh insan-insan di kelasku dia menghulurkan sebuah persahabatan,,,ketika itu,,ketika guru kelasku sendiri menjadikan aku bahan ejekan,,bahan cemuhan,,,aku sedih aku malu tapi apa yang mampu aku lakukan aku hanya berumur 11 tahun ketika itu....cikgu menyuruh aku duduk bersebelahan dgnnya,,aku akur,,,ketika itu aku tiada kawan walau seorang pun,,,dialah satu-satunya,,,di situlah aku rasa hidup ini bermakna,,kerana sebelum ini aku selalu di hina hinggakan setiap kali aku pulang dari sekolah aku akan menangis merayu kepada ibuku agar aku di pindahkan ke pekan II,,Tapi semuanya sia-sia,,,aku ingat lagi ketika aku di tahun 3 tiga,,,sahabatku hanya menghulurkan persahabatan yg palsu,mereka hanya tahu mempergunakan aku tapi kali ini aku dapat rasakan persahabatan yg sebenar darinya.Sejak itu hidupku penuh dgn kegembiraan,,,huhu haha hehe itulah ygku alami sejak bersahabat dgnnya,,,dyala sahabatku Inaw Haira...

Aku masih ingat lagi ketika kami menyertai pertandingan menyanyi dan mencipta lagu yg di anjurkan oleh Cikgu Ajrie,,,Masa tu ketika kami dijemput utk menyampaikan persembahan kami,,,kami berdua enggan memulakannya kerana masing-masing malu,,,lantas dia tendang kakiku sebagai petanda bagiku untuk memulakannya dahulu tp aku enggan ,,hahaha akhirnya kami bertendang-tendangan di hadapan rakan-rakan yg lain tapi yang lucunya kami masih lagi dpt memenangi tempat ketiga,,,Entah ko masih ingatkah?

Sebenarnya terlalu banyak kisah yg ingin aku kisahkan tapi terlalu byk juga yang telah au pampangkan di ruangan blogmu,,,Di sini aku hanya ingin berkongsi kekesalanku semasa bersahabat denganmu

Aku ingin minta maaf
aku bukanlah teman yg terbaik pernah kau ada
aku pentingkan diri sendiri
aku tak menghargai kau sepenuhnya
aku lupakan jasa kau
aku tiada bersama kau ketika kau perlukan aku
aku lupa akan semua kenangan yg manis yg pernah kau berikan pd aku

Sebenarnya Aku
cemburu dgn kau
iri dgn kau

Kerana terlalu banyak yg istimewa tentang kau
kerana aku bukanlah teman yg baik pun

Aku sedar,,
setelah ada insan lain yg memperlakukan apa yg aku lakukan keatas dirimu dulu
aku rasa bersalah sangat dgn kau,,,
memang sedih pabila org yg rapat dgn kita cuba utk menjauhkan diri dari kita
memang sedih pabila kita rasa keseorangan
memang sedih jika itu adalah teman menangis dan ketawa
.....
Oleh itu kupohon maafkan aku...
I'm sorry
Biane
Gomnne
,,,HUHU SENTIMENTALLAH PLAK!!

No comments:

Post a Comment